مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده
سرخط خبرها

شرط ایران برای امضای توافق لغو تحریم‌ها از زبان مرندی

  • کد خبر: ۱۶۷۷۶۹
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
شرط ایران برای امضای توافق لغو تحریم‌ها از زبان مرندی
مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، شرطی را برای امضای توافق‌های احتمالی بیان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌ کننده ایران در گفتگو‌های مربوط به لغو تحریم‌ها و مذاکرات هسته ای، با اشاره به اینکه متن توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست، تأکید کرد که تهران قبل از حل و فصل همه پرونده‌های مربوط به آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقی را امضا نخواهد کرد.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران امروز دوشنبه در گفتگو با شبکه "المیادین" تصریح کرد: دولت‌های غربی مدام در مورد فعالیت هسته‌ای ایران دروغ می‌گویند و امروز این موضوع ثابت شده است.

مرندی افزود: پس از حل و فصل دو پرونده اخیر، تعداد پرونده‌های موجود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران کاهش یافته است.

او با بیان اینکه توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست و زمان آن فرا رسیده است، تاکید کرد: تا زمانی که همه پرونده‌ها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل نشود، تهران این توافق را امضا نخواهد کرد.

این مقام ایرانی با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای باید به گونه‌ای تنظیم شود که مجال تقلب در آن وجود نداشته باشد، گفت: رافائل گروسی، مدیرکل فعلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «مستقل» نیست.

مرندی با اشاره به اینکه ایران دیگر منتظر آمریکا نخواهد ماند و با کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های آسیایی روابط برقرار خواهد کرد، تصریح کرد: سیاست واشنگتن در غرب آسیا حفظ و بقای اختلاف به نفع اسرائیل است.

او اظهار کرد: آمریکا به دنبال ایجاد سرگرمی در منطقه است و ایران بهانه‌ای برای آن است. با این وجود، جهان در حال تغییر و توسعه است و قدرت آمریکا در حال کاهش است که این امر موجب می‌شود تا تحریم‌های ایران کاهش یابد.

پیش از این، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام آژانس در وین اعلام کرده بود که روند اجرای بیانیه مشترک توافق شده در ماه مارس گذشته بین آژانس و ایران آغاز شده و پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

گروسی درباره نصب دستگاه نظارت بر غنی‌سازی در تأسیسات فردو و نطنز نیز گفت: این تجهیزات به ما کمک می‌کنند تا هرگونه تفاوت در سطوح غنی‌سازی در این تأسیسات را سریع‌تر تشخیص دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->